fredag 24. juli 2009

Dagens bønn fra Harald Ersland

"Deg, min Herre Jesus, takker jeg for frelsens ufattelige rikdom. Jeg takkerdeg for at jeg kan vite at jeg er frelst. Jeg ble frelst på Golgata da du døde for mine synder. Jeg ble frelst i min dåp da du sluttet meg inn i din favn, og jeg ble en gren på ditt vintre. I min omvendelse ble jeg frelst da du vekket den døde troen til liv i mitt hjerte. Hver dag blir jeg frelst påny når du tilgir meg alt. Og på din store dag, når verden blir fødd på ny, skal du frelse meg inn i ditt rike og la meg dele ditt liv og ta i mot frelsens fylde. Priset være du, min Frelser og min Konge.
Herre, hjelp meg! Dette er jo ditt kall, din oppgave til meg. Du er død for meg for at jeg skulle kunne kalles en hellig. Så vil jeg da bekjenne og si: jeg tror at du, Herre Jesus Kristus, er min Herre er min Herre som har forløst, kjøpt og vunnet meg, fortapte og fordømte menneske, fra alle synder, fra døden og djevelens vold, ikke med gull eller sølv, men med ditt hellige blod og med din uskyldige lidelse og  død. Det har du gjort for at eg skal være din egen og forbli hos deg og leve under deg i ditt rike og tjene deg villig og takknemlig, i hellighet og rettferdighet, nå og i evighet. Amen!"

Ingen kommentarer:

Ei bøn for Israel under åtak

•         Abraham, Isak og Jakobs Gud, vår Herre Jesu Kristi Far! •         Landet og folket ditt er under åtak, og dei fleste av verdas l...