tirsdag 11. august 2009

Dagens bønn fra Harald Ersland


Herre, du som har innviet meg til å være din hellige offerprest, hjelp meg til å ta mitt embete på alvor. Allerede i dåpen innviet du meg til det, da du gjorde meg til ett med Kristus, min yppersteprest, og lot meg gå i hans navn og ledet av hans hånd like fram til ditt alter. Hjelp meg, Herre til å bære fram bønnens offer med trofasthet, å holde den hellige ilden brennende og aldri la din lov bli taus. Hjelp meg til å ofre meg selv, mitt gamle menneske og mine synder, mine evner og mine muligheter, hver eneste dag hele mitt liv på ditt alter som et helt offer, fullstendig overlatt i dine hender. For Jesu skyld. Amen.

Ingen kommentarer:

Ei bøn for Israel under åtak

•         Abraham, Isak og Jakobs Gud, vår Herre Jesu Kristi Far! •         Landet og folket ditt er under åtak, og dei fleste av verdas l...