søndag 9. august 2009

Dagens bønn fra Harald Ersland

"Min Herre og Frelser, det er så mye jeg trenger å be deg om. Det er så mye jeg føler jeg ikke kan og ikke forstår. Men til sist blir det bare en ting jeg virkelig behøver, en eneste ting som er svar på alle spørsmål og hjelp i alle vansker, og det er du selv. Når jeg har deg og vet at du er hos meg, da kan jeg klare alt det andre. Da blir det flokete enkelt og det vanskelige lett, ja enda det umulige kan lykkes. Derfor ber jeg nå bare: Vær meg nær. Herre, lær meg igjen og igjen hvor mye jeg har fått for intet og fortsatt får uten å ha fortjent det. Hjelp meg å huske på det nettopp i den stund jeg har noe usnakket med en annen. Når jeg blir sint og forarget, hjelp meg da straks å huske hvor mange grunner du har til å være sint på meg, og likevel lar meg leve i stadig tilgivelse. Jeg kunne ikke leve uten den. La den gjennomtrenge meg, slik at det er en del av min natur å gjøre som du gjør og heller lide enn gjengjelde ondt med ondt. Amen!"

Ingen kommentarer:

Ei bøn for Israel under åtak

•         Abraham, Isak og Jakobs Gud, vår Herre Jesu Kristi Far! •         Landet og folket ditt er under åtak, og dei fleste av verdas l...